Amit ez az iskola nagyon tud, az az, hogy nem csak feladják a megtanulandó szöveget, de mindig van hozzá feladat. Nagy kartonpapírra kell készíteni ezt-azt, vagy makettet csinálni, bármit ami a megtanulandó feladattal összefügg. Vágni, ragasztani, rajzolni kell és persze kitalálni, hogy mit is készítsen. Bence imádja ezeket a feladatokat, se lát - se hall, amíg kész nincs és észrevétlenül megtanul mindent, amit egyébként be kellene magolnia. Remek szórakozás, milyen jó lenne, ha magyar iskolákban is meg lehetne valósítani ezt!
Az egyik ilyen feladat volt egy Design Process, azaz tervezési folyamat készítése. Igen, a tankönyvben részletesen le van írva, hogy egy adott probléma megoldásához milyen lépések vezetnek és a gyerekeknek ez alapján kellett levezetni egy probléma megoldását, tehát a feltaláló szemén keresztül kellett bemutatni egy projektet.
Elsőre persze mi sem értettük a feladatot, nemhogy Bence, úgyhogy átrágtuk magunkat a tankönyvön, majd megszületett az ötlet, hogy egy magyar feltaláló munkáját mutassuk be. Ötleteltünk egy sort, végül a Rubik-kockát megelőzte Bíró László József golyóstolla, mert nem voltunk benne biztosak, hogy a dominikaiak tudják, mi is az a Rubik-cube. A másik előnye a golyóstollnak, hogy a feltaláló spanyol nyelvterületen, Argentínában lett sikeres, világhírű a tollal, és ott Bironnak is hívják a mai napig.
Tehát Bencével ennek a levezetésébe fogtunk bele. Kitalálta, hogy nézzen ki, rajzolt, írt (rengeteget) és a végeredmény: Bíró László József nevét egy életre megtanulta, tudja, hogy a BIC márka hogyan jött létre és persze a golyóstoll felépítését is megismerte :-) A tanítónénitől pedig nagy-nagy dicséretet kapott!